Schrijf de eerste recensie!

GenreIndustrial
Geluidsdrager2-CD
VerpakkingDigipak
Verkrijgbaar sinds 19.05.2017
Artikelnummer354653

De audioversie van de twee uur durende 'RAMMSTEIN: PARIS' concertregistratie op een dubbel-cd.

Hoe leg je de sfeer van een Rammsteinconcert vast op film? Het overweldigende geluid, het visuele spektakel en dan nog details zoals de hitte van het vuur - geen gemakkelijke taak. De filmmaker moet de ervaring compleet maken, zodat het publiek het idee heeft echt voor het podium te staan. En het geluid moet natuurlijk ook fantastisch zijn.

De concertfilm 'Live in Paris' is op dat gebied baanbrekend. Tijdens de ‘Made in Germany’ tournee legde de Zweedse regisseur Jonas Åkerlund twee uitzonderlijke Rammstein-concerten vast in het bijzijn van 17.000 fans in het Palais Omnisports in Parijs. De daarop gebaseerde film met 22 nummers uit het complete repertoire van de band is niet slechts een spectaculaire concertregistratie van de meest succesvolle Duitse rockband allertijden. Het is ook een meesterwerk op het gebied van muzikale filmkunst dat de energie van een Rammstein-concert op een audiovisueel medium weet vast te leggen.

Åkerlund is bekend om zijn radicale, grensverleggende video’s die hij heeft gemaakt in samenwerking met The Prodigy, Metallica, the Rolling Stones en zelfs Rammstein. Zijn producties zijn verweven met absurde details, beelden die op hun kop staan, schokkende contrasten en zintuiglijke verwarring – en in ‘RAMMSTEIN: PARIS’, wordt dat vanaf de eerste minuut duidelijk. Je ziet maar liefst 22 nummers voorbijkomen die variëren van ‘Wollt ihr das Bett in Flammen sehen?’, het eerste nummer van hun eerste plaat, tot ‘Spring in Paris’ van hun laatste studoalbum ‘Liebe ist für alle da’. Deze film is niet alleen het hoogtepunt van al hun concertregistraties tot nu toe, maar ook een van de beste verfilmingen van rockconcerten ooit. Absolument.

10%

Geef je mening over "Rammstein: Paris" en ontvang binnen 24 uur een kortingscode van 10%.
Schrijf de eerste recensie!