1. Schrijf de review met je eigen account.
  5. Een goede review vertelt iets over het product zelf en voegt iets toe aan de productinformatie.
Het staat Large vrij om je review, zonder opgaaf van redenen, te verwijderen.
review 1 tot 3 van 3 Sorteren op: Datum | Hulpzaam

1 review Geschreven op: Leeftijd: 20 - 25 jaar
Zeker een aanrader

Per toeval jaren geleden op Emigrate gestuit en heb er geen spijt van dat ik dit album aan mijn (nog) kleinschalige collectie met CD's mag toevoegen (met dank aan mijn zus).

Emigrate, het debuutalbum van de gelijknamige band Emigrate. We beginnen meteen met, hoe toevallig, 'Emigrate', een goede opener om in te komen in dit album, om vervolgens wakkergeschud te worden door, hoe toepasselijk weer, 'Wake Up'. Verder niet te missen zijn de nummers 'My World' en 'Temptation', beiden toentertijd gebruikt ter promotie van de band/het album. Misschien dat 'New York City' wel het bekendste nummer is op dit album. Stuk voor stuk zijn het lekker opzwepende nummers met veel gitaarwerk.

Ook zijn er de wat rustigere nummers te vinden zoals 'Babe', 'Let Me Break' en 'In My Tears' die voor mij niet veel afdoen aan het luisterplezier. Voor de oplettende luisteraar (en/of fan van die ene band waar Herr Kruspe ook deel van uitmaakt) onder ons zal misschien wat opvallen bij het horen van de twee laatst genoemde nummers. Tip: het heeft iets te maken met het gitaarwerk uit de nummers 'Rosenrot' en 'Stein um Stein' van Rammstein.

Al met al vind ik het een heerlijk album om naar te luisteren, zeker voor een debuutalbum. Het heeft zowel zijn sterke als ook (voor sommigen misschien) wat zwakkere nummers. Als fan van Rammstein kan ik dit album erg waarderen en het stoort mij niet dat er overeenkomsten te vinden zijn met Rammstein. Het was juist verrassend dat ik tijdens het luisteren dacht: hé, dat stukje ken ik ergens van!

Heeft deze recensie je geholpen?

3 reviews Geschreven op: Leeftijd: 20 - 25 jaar
Emigrate

Het debuutalbum van Emigrate. Dit is een solo project van Richard Kruspe, de lead gitarist van Rammstein. Het is dan ook moeilijk om bij het beluisteren niet te letten op de kleine Rammstein overeenkomsten. Vooral het gitaarwerk en drumwerk toont op veel plaatsen een sterke overeenkomst met Rammstein. Het nummer Resolution bijvoorbeeld, had zo op een Rammstein album kunnen staan. Het album opent sterk met een trio sterke nummers, maar zakt een beetje in door nummers als Babe en Let me Break. New York City en Resolution schudden je echter klaarwakker, en dit zijn dan ook de 2 topnummers van deze cd. Van de nummers die hierna volgen is een groot deel aardig, maar hier steken You can't get enough en help me toch bovenuit. Dit album krijgt van mij 4 sterren omdat ik de vocalen van Richard niet helemaal goed uit de verf vind komen. Er is in de studio teveel gesleuteld aan zijn stem met allerlei technieken, en dit heeft als gevolg dat zijn stem emotieloos klinkt op veel plekken. In de hardere nummers komt dit goed tot zijn recht, maar in nummers als Babe irriteert het me een beetje. Als ik echter kijk naar de replaywaarde, krijgt dit album toch 4 sterren van mij omdat ik het gitaarwerk erg waardeer. Dit is het soort muziek wat ik zelf ook zou maken als ik een band zou oprichten. Het vervolgalbum komt uit op 14 november, en dan zal het echte gezicht van Emigrate zichtbaar zijn. Ik ben benieuwd. Rest mij echter alleen nog de vraag, wat er van Emigrate gekomen zou zijn als Richard niet bekend was van Rammstein.

Heeft deze recensie je geholpen?