Meest gestelde vragen

Wat is Klarna en wat heeft dat te maken met betalen op rekening?

Klarna is een Zweeds bedrijf dat de betaling op rekening aanbiedt voor onlinewinkels en klanten van deze winkels. Klarna werd in 2005 opgericht en heeft sindsdien meer dan 315 miljoen transacties verricht in Zweden, Finland, Denemarken en Noorwegen. Hiermee is Klarna de marktleider in Scandinavië voor betaling op rekening. Sinds 2010 is Klarna ook actief op de Nederlandse markt! En vanaf 2012 kun je ook op rekening betalen bij Large.

 

Met de betaling op rekening kun je eenvoudig achteraf betalen aan Klarna (niet aan Large!) na levering van de door jou bestelde goederen. Onze vordering op jou is door ons verpand aan Klarna, Amsterdam. Je zult van hun een factuur ontvangen waarna binnen 14 dagen rechtsgeldige betaling kan plaatsvinden. Je ontvangt eerst je bestelling en betaalt later!

 

Je kunt op rekening betalen als:

• je ouder bent dan 18 jaar
• je een bestelling plaatst bij Large
• het factuur- en bezorgadres gelijk zijn en zich in Nederland bevinden (een postbus-adres is niet mogelijk)
• je verzoek om op rekening te betalen aan Klarna door Klarna goedgekeurd is

 

In Nederland is Klarna onderworpen aan het toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Klarna valt in Zweden onder toezicht van de Finansinspektionen.

 

 

Ik woon in België. Kan ik op rekening betalen?

Het is momenteel nog niet mogelijk om op rekening te betalen wanneer je in België woont.  Klarna, het bedrijf dat dit mogelijk maakt, heeft nog geen toegang tot de Belgische markt. Zodra dit verandert, zullen wij deze service ook in België aanbieden!

 

 

Wat is het voordeel van betalen op rekening?

Als je op rekening betaalt (aan Klarna) hoef je geen bankrekening- of creditcardgegevens in te vullen en betaal je pas nadat de aankopen zijn afgeleverd.

  • Je betaalt pas als je de aankoop al in huis hebt.
  • Betaalperiode na ontvangst van je bestelling - altijd 14 dagen
  • Je hoeft geen bankrekening- of creditcardgegevens op te geven
  • Je ontvangt een e-mail 2 dagen na ontvangst van je bestelling met daarin de link naar klarna.nl waar je je factuur kunt downloaden. 
 

Bij de aankoop worden je NAW-gegevens gecontroleerd. Je NAW-gegevens worden behandeld in overeenstemming met de Wet bescherming persoonsgegevens (Wpb).

 

 

Mijn aankoop wordt door Klarna niet goedgekeurd. Wat nu?

Lukt het de eerste keer niet, geen nood, dit kan door een typefout komen. Controleer daarom je gegevens en probeer het gerust nog een keer.

 

Heeft Klarna je verzoek om te betalen op rekening toch geweigerd, dan raden we je aan een van onze vele andere betaalwijzen te kiezen.

 

Desgewenst kun je schriftelijk contact opnemen met Klarna voor een opgave van de redenen van de weigering. Ook kun je in dat geval telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Klarna. Deze is te bereiken op telefoonnummer 020-8082852 of per e-mail via klantenservice@klarna.nl.

 

 

 

All content © by Large Popmerchandising B.V. (B.A.) 1986-2017

Geen ander dan Large Popmerchandising B.V. (B.A.) en haar affiliates zijn gerechtigd om het materiaal op deze website te herfabriceren, gebruiken, publiceren of te distribueren. Het gebruik of misbruik van dit materiaal is verboden tenzij expliciet toegestaan. Large Popmerchandising B.V. (B.A.) handhaven hun intellectuele eigendomsrechten zo ruim mogelijk als de wet toestaat.