Meest gestelde vragen

Wat is Klarna en wat heeft dat te maken met betalen op rekening?

Klarna is een Zweeds bedrijf dat de betaling op rekening aanbiedt voor onlinewinkels en klanten van deze winkels. Klarna werd in 2005 opgericht en heeft sindsdien meer dan 315 miljoen transacties verricht in Zweden, Finland, Denemarken en Noorwegen. Hiermee is Klarna de marktleider in Scandinavië voor betaling op rekening. Sinds 2010 is Klarna ook actief op de Nederlandse markt! En vanaf 2012 kun je ook op rekening betalen bij Large.

 

Met de betaling op rekening kun je eenvoudig achteraf betalen aan Klarna (niet aan Large!) na levering van de door jou bestelde goederen. Onze vordering op jou is door ons verpand aan Klarna, Amsterdam. Je zult van hun een factuur ontvangen waarna binnen 14 dagen rechtsgeldige betaling kan plaatsvinden. Je ontvangt eerst je bestelling en betaalt later!

 

Je kunt op rekening betalen als:

• je ouder bent dan 18 jaar
• je een bestelling plaatst bij Large
• het factuur- en bezorgadres gelijk zijn en zich in Nederland bevinden (een postbus-adres is niet mogelijk)
• je verzoek om op rekening te betalen aan Klarna door Klarna goedgekeurd is

 

In Nederland is Klarna onderworpen aan het toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Klarna valt in Zweden onder toezicht van de Finansinspektionen.

 

 

Hoe werkt betalen op rekening?

 
STAP 1: Kies: Op rekening (Klarna)

Kies tijdens stap 3 in het bestelproces 'Betaling' voor de optie van Klarna. Om je aankoop te voltooien moeten we in bezit zijn van je naam, adres, mobiele telefoonnummer en geboortedatum.
 
STAP 2: Goedkeuring

Er wordt direct na stap 1 een microcontrole uitgevoerd om je persoonlijke gegevens te controleren en je aankoop goed te keuren. Dit duurt ongeveer 1 seconde. Als je aankoop is goedgekeurd, gaan we je bestelling versturen. (Levertermijn)

Lukt het de eerste keer niet, geen nood, dit kan ook door een typefout komen. Controleer daarom je gegevens en probeer het gerust nog een keer. Word je onverhoopt toch geweigerd door Klarna, dan bieden wij je voldoende alternatieve betaalmethodes aan.
 
STAP 3: Ontvangst

Na ontvangst kun je op je gemak de spullen bekijken en passen (natuurlijk met in achtneming van de uitsluiting herroepingsrecht). Ben je geheel tevreden? Dan hoef je alleen maar te wachten op de factuur van Klarna Factuur. Retourneer je toch iets uit je bestelling, dan kan dit de Klarna Factuur kruisen, maar het zal achteraf altijd verrekend worden. 
 
STAP 4: Betaling

Als je je bestelling thuis ontvangt, krijg je van Large een pakbon. Deze wordt samen met je bestelling verstuurd. Van Klarna ontvang je na 2 dagen via e-mail de factuur, hierop staat het te betalen bedrag. Je hebt 14 dagen de tijd om de factuur aan Klarna te betalen. Let op: je moet dus NIET aan Large betalen!!

Ik woon in België. Kan ik op rekening betalen?

Het is momenteel nog niet mogelijk om op rekening te betalen wanneer je in België woont.  Klarna, het bedrijf dat dit mogelijk maakt, heeft nog geen toegang tot de Belgische markt. Zodra dit verandert, zullen wij deze service ook in België aanbieden!

 

 

Wat is het voordeel van betalen op rekening?

Als je op rekening betaalt (aan Klarna) hoef je geen bankrekening- of creditcardgegevens in te vullen en betaal je pas nadat de aankopen zijn afgeleverd.

  • Je betaalt pas als je de aankoop al in huis hebt.
  • Betaalperiode na ontvangst van je bestelling - altijd 14 dagen
  • Je hoeft geen bankrekening- of creditcardgegevens op te geven
  • Je ontvangt een e-mail 2 dagen na ontvangst van je bestelling met daarin de link naar klarna.nl waar je je factuur kunt downloaden. 
 

Bij de aankoop worden je NAW-gegevens gecontroleerd. Je NAW-gegevens worden behandeld in overeenstemming met de Wet bescherming persoonsgegevens (Wpb).

 

 

Mijn aankoop wordt door Klarna niet goedgekeurd. Wat nu?

Lukt het de eerste keer niet, geen nood, dit kan door een typefout komen. Controleer daarom je gegevens en probeer het gerust nog een keer.

 

Heeft Klarna je verzoek om te betalen op rekening toch geweigerd, dan raden we je aan een van onze vele andere betaalwijzen te kiezen.

 

Desgewenst kun je schriftelijk contact opnemen met Klarna voor een opgave van de redenen van de weigering. Ook kun je in dat geval telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Klarna. Deze is te bereiken op telefoonnummer 020-8082852 of per e-mail via klantenservice@klarna.nl.

 

 

 

All content © by Large Popmerchandising B.V. (B.A.) 1986-2017

Geen ander dan Large Popmerchandising B.V. (B.A.) en haar affiliates is gerechtigd om het materiaal op deze website te reproduceren, gebruiken, publiceren of te distribueren. Het gebruik of misbruik van dit materiaal is verboden tenzij expliciet toegestaan. Large Popmerchandising B.V. (B.A.) zal haar intellectuele eigendomsrechten handhaven met gebruikmaking van alle rechtsmiddelen.