Marco Roelofs nieuwe programmeur Effenaar

De Effenaar heeft in Marco Roelofs de nieuwe programmeur gevonden. Hij volgt hiermee Tom Ketelaar op die twee maanden geleden vertrok naar boekingskantoor Greenhouse Talent. Roelofs begint op maandag 16 november.

Marco Roelofs werd vooral bekend als zanger van de punkband Heideroosjes, schreef daarnaast twee solo theatervoorstellingen en het boek ‘KAAL’. Ook is hij presentator voor diverse festivals, waaronder Pinkpop.

Effenaar Logo

Met Marco Roelofs kiest de Effenaar voor een niet gangbare programmeur. Dit is een bewuste keuze. Jos Feijen, directeur van de Effenaar: “We kiezen voor iemand die breed kijkt en denkt. Die nadrukkelijk kan verbinden en enthousiasmeren. Iemand die bewegingen in de stad kan starten. We anticiperen daarmee op de veranderende rol van de programmeur, die steeds meer samen met publiek en anderen in de stad programma’s maakt. We nemen ook een voorschot op de verbindende en aanjagende rol die de stad van ons vraagt en bevestigen daarmee nog eens de koers die we twee jaar geleden zijn ingeslagen.”

Roelofs is met zijn brede ervaring en netwerk in de muziekwereld een aanwinst voor het programmateam van de Effenaar en vult de rijke muziekinhoudelijke kennis en ervaring die al aanwezig is met Robert Schaeffer en Elvin Usidame goed aan.

Ook Roelofs ziet zijn jarenlange ervaring in het muzieklandschap als een voordeel. “Ik kom al in de Effenaar sinds mijn studententijd. Het is een organisatie die niet bang is en haar nek durft uit te steken. Dat zie je ook in deze stap. Ze nemen iemand aan die niet voor de hand ligt. Maar wel iemand die ruim 25 jaar ervaring heeft in de muziekwereld en alle facetten ervan kent. Naast frontman van de Heideroosjes, deed ik ook het management van de band, runde een platenlabel, heb festivals georganiseerd en crewplanning gedaan. Ik kan me verplaatsen in de artiest maar ook in de crew en het publiek in de zaal. Ik denk dat dat voor een programmeur een fijne pré is”.

“Als programmeur van de Effenaar wil ik bijdragen aan nieuwe vormen van concertbeleving. Dat kan een niche-festival-met-speciale-biertjes zijn maar ook een programma op een vreemde plek in de stad. Daarnaast is het denk ik belangrijk om de verbinding te blijven zoeken met andere culturele instellingen in de stad. Effenaar moet daarin de aanjager zijn en blijven, zeker als het gaat om popmuziek”

Feijen vult aan: “Daarnaast zijn we best trots op het feit dat zo’n icoon uit de muziekindustrie er voor kiest om ons te komen versterken.”

Categorieën: nieuws Large Popmerchandising

Tags: Effenaar marco roelofs | permalink

Artikel delen: