ALGEMENE EN AANVULLENDE VOORWAARDEN

 

1. Bestelproces

In onze webshop kun je artikelen in je winkelmandje doen met de ‘Toevoegen aan winkelmandje’ knop zonder enige aankoopverplichting. Je kunt je de inhoud van je winkelmandje vervolgens bekijken en op ieder moment artikelen verwijderen. Met de knop ‘Afrekenen’ kun je het bestelproces starten. Je kunt als gast bestellen of een Large-account aanmaken. Als je als gast bestelt, vragen we je om de gegevens die nodig zijn om je bestelling te kunnen verwerken. Je kunt je gegevens ook verstrekken door in te loggen met je PayPal- of Amazon Pay-account. Ook als gast kun je gebruikmaken van onze internationale klantenservice.

 

Als alternatief kun je ook een klantenaccount aanmaken of inloggen als geregistreerde gebruiker. Vervolgens dien je een betaalmethode te kiezen. Op de pagina ‘Bestelling plaatsen’ kun je je bestelgegevens nog eens controleren. Je kunt op ieder moment een stap teruggaan en je gegevens aanpassen of het bestelproces afbreken door onze website te verlaten of je browser af te sluiten. Je verplicht je pas tot aankoop op het moment dat je op de knop ‘Bestelling plaatsen’ klikt. Onmiddellijk na het plaatsen van je bestelling, sturen we je hiervan een bevestiging per e-mail. Deze voorwaarden vormen niet de koopovereenkomst. Bij de bevestiging van je bestelling per e-mail sturen we je de opgeslagen koopovereenkomst (de inhoud van je bestelling en deze Algemene Voorwaarden) toe.

 

2. Internationale klantenservice

We doen ons best om een klantenservice te bieden die compleet, simpel en klantvriendelijk is. Alle klanten van de EMP groep kunnen tijdens het bestelproces gebruikmaken van onze internationale klantenservice. De EMP groep bestaat uit E.M.P. Merchandising Handelsgesellschaft GmbH, EMP Mail Order UK Ltd., EMP Mailorder Italia S.r.l., Large Popmerchandising B.V. en Large Popmerchandising B.V.B.A. Dit betekent dat je niet alleen contact kunt opnemen met de klantenservice van het bedrijf waar je de artikelen hebt aangeschaft, maar ook met de klantenservice van andere bedrijven van de EMP groep. Het bedrijf van de EMP groep waar je je bestelling hebt geplaats, kan je persoonsgegevens delen met andere bedrijven van de EMP groep, zodat zij toegang hebben tot de bestelgegevens die ze nodig zijn om je te kunnen helpen met vragen over je bestelling.

 

3. Herroepingsrecht

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Retourservice

Via onze retourservice pagina kun je gemakkelijk je pakketje terugsturen.

Ga hier naar onze retourservice

 

Ruilen en retourneren

Bij Large heb je 30 dagen zichttermijn (en kun je altijd ruilen of je geld terugkrijgen). Deze 30 dagen gaan in op het moment dat je het pakket hebt ontvangen. Via het modelformulier voor herroeping, kan je aangeven dat je van de koop afziet, maar je bent hiertoe niet verplicht. Na melding heb je nog 14 dagen om het artikel terug te sturen. Een begrijpelijke uitzondering moeten we maken voor artikelen die speciaal voor jou zijn geproduceerd of aangepast en goederen die om hygiënische redenen niet kunnen worden geruild, tenzij de verzegeling nog intact is. Hiernaast mag textiel niet gewassen en/of gedragen zijn (passen mag natuurlijk wel). Indien het artikel wel gebruikt of beschadigd is, dan kunnen we kosten in rekening brengen voor de waardevermindering.

Het pakket dient (indien mogelijk) in de originele verpakking naar ons retourgezonden te worden. Doe het volledig ingevulde retourformulier dat je per e-mail hebt ontvangen in het pakket. In Nederland en België kun je je pakketje via het dichtstbijzijnde Kialapunt naar ons retourneren, ongeacht of het pakket ook via Kiala is ontvangen.

Je kan je bestelling als volgt gratis terugsturen:

Via ons retouradres:

Large Popmerchandising BV

Afdeling Retouren

Antwoordnummer 1113

3000 VB Rotterdam

Mochten er onverhoopt toch verzendkosten worden berekend, neem dan contact op met onze klantenservice via 010-305 81 00 of mailbox@large.nl voor een vergoeding van de verzendkosten.

 

4. Klachtenafhandeling

Ondanks dat wij altijd proberen je zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over een product, de levertijd of iets anders. Je kunt je klacht kenbaar maken door de Klantenservice een bericht te sturen via het formulier onderaan deze pagina. Klachten worden beantwoord binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer je een uitvoeriger antwoord kan verwachten.

Geschillen

Large Popmerchandising B.V. is aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg, wat aangeeft dat wij ons verplichten, om ons aan de algemene voorwaarden te houden, die samen met de Consumentenbond zijn opgesteld. Ben je niet tevreden over onze producten of service? En slagen wij er - samen met jou - niet in om tot een voor jou bevredigende oplossing te komen? Dan kun je je geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Kijk op de website van Thuiswinkel Waarborg voor meer informatie of ga naar de website van de geschillencommissie, http://www.sgc.nl.

Geschillen worden zoveel mogelijk in onderling overleg opgelost. Als dat niet mogelijk blijkt te zijn, heeft de Nederlandse rechter rechtsmacht en is de rechter in het arrondissement waar Large is gevestigd bevoegd, tenzij Large voor de rechter van jouw woon- of vestigingsplaats kiest.

Vanaf 15 februari 2016 heeft de Europese Commissie een online platform gelanceerd voor buitengerechtelijke geschillenbeslechtingen op contractuele verplichtingen uit online verkoop overeenkomsten of online service overeenkomsten tussen een klant woonachtig binnen de Europese Unie en een ondernemer gevestigd binnen de Europese Unie. Je kunt dit OS platform vinden via de volgende URL: http://ec.europa.eu/consumers/odr/