Garanties

 

Heb ik bij Large een zichttermijn?


Bij Large heb je 30 dagen zichttermijn (en kun je altijd ruilen of je geld terugkrijgen). Deze 30 dagen gaan in op het moment dat je het pakket hebt ontvangen. Na melding heb je nog 14 dagen om het artikel gratis terug te sturen. Let er bij het retourneren op dat de producten - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele verpakking naar ons worden teruggestuurd. Wij vragen je het volledig ingevulde retourformulier dat je per e-mail hebt ontvangen in het pakket te doen.

Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn losse tijdschriften en goederen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden (tenzij de verzegeling nog intact is!). Hiernaast mag textiel niet gewassen en/of gedragen zijn (passen mag natuurlijk wel). Indien het artikel gebruikt of beschadigd is, dan kunnen we kosten in rekening brengen voor de waardevermindering.

Conform de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel zullen wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding voldoen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

 

Welke garantietermijn hanteert Large?


•    Op alle artikelen die je bij Large koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. 
•    Fabrikanten bieden in enkele gevallen een garantietermijn. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie staan - indien van toepassing - in de gebruiksaanwijzing van het artikel. Deze fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke garantie.
•    Als de klacht gegrond is, komen de kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Large. 
•    De klacht is ongegrond als deze is veroorzaakt door: normale slijtage bij gebruik, beschadiging door opzet of nalatigheid, onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud, beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing. 
•    Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor jou kosten verbonden aan het oplossen van je artikelklacht, dan laten we je dit vooraf weten. 
•    Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. 
•    Wat doe ik wanneer ik een productiefout of verkeerde levering constateer? 
•    Neem na constatering zo spoedig mogelijk contact met ons op of stuur het artikel direct gratis naar ons terug via het antwoordnummer dat op het retourformulier staat aangegeven. 

Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

 

Ruilen & retour

 

Hoe retourneer ik mijn pakket?
Je kan je bestelling op verschillende manieren terugsturen: 

Large Popmerchandising BV
Afdeling Retouren
Antwoordnummer 1113
3000 VB Rotterdam

Ga hier naar onze Retourservice

 

Mag ik elk gekocht item retourzenden?


Nee, uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn losse tijdschriften en goederen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden (tenzij de verzegeling nog intact is!). Hiernaast mag textiel niet gewassen en/of gedragen zijn (passen mag natuurlijk wel). Indien het artikel wel gebruikt of beschadigd is, dan kunnen we kosten in rekening brengen voor de waardevermindering.

 

Kan een omruiling aan de deur gedaan worden?


Nee, een retour dient altijd eerst naar ons teruggezonden te worden. 

 

Moet ik mijn retourzending frankeren?


Nee, retourzendingen zijn gratis.

 

Hoe lang duurt het voor ik mijn nieuwe artikel(en) ontvang?


Het duurt gemiddeld 2 weken om een retour volledig af te handelen.

 

Hoe kom ik aan een retourenformulier?


Na je bestelling ontvang je per e-mail een pdf-bestand met een retourformulier dat je uit kunt printen. Je kunt het retourformulier ook hier downloaden. Om pdf-documenten te openen en te printen heb je Adobe Acrobat Reader nodig.

Retourformulier downloaden 
 

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

 

Kan ik oude elektrische artikelen retourneren?


Ja, dat kan indien je een nieuw soortgelijk artikel bij ons besteld hebt dat wordt geleverd door PostNL. In dat geval kun je je oude kleine elektrische apparaat (met stekker of werkend op batterijen) inleveren bij een PostNL Servicepunt. Houd er rekening mee dat het apparaat inclusief de verpakking niet groter dan 175 x 78 x 58 cm en niet zwaarder dan 30 kilo mag zijn. 

 

Zorg er altijd voor dat: 
jij je klantnummer en ordernummer vermeldt van je bestelling bij Large van je nieuwe kleine elektrische apparaat; het artikel goed verpakt is in een verpakking met passende afmetingen, of in een afgesloten zak die niet kan scheuren; het apparaat leeg en schoon is losse onderdelen goed vastzitten, zodat er tijdens transport geen andere artikelen beschadigd raken; enhet volgende adres goed leesbaar op de bovenkant van de verpakking staat: 

 

PostNL Pakketten Recycling
Antwoordnummer 2001
2130 RH Hoofddorp

 

De inname van het oude apparaat is definitief. De opgehaalde apparaten worden op een milieuvriendelijke manier en volgens wettelijke regels verwerkt.

 

Maatinformatie
Bekijk hier onze maattabellen en pasvormen.