Veelgestelde vragen

Large Backstage Club

Wat is de Backstage Club?

De Backstage Club biedt muziek- en entertainmentfans tegen een kleine jaarlijkse vergoeding veel voordelen zoals gratis verzending, exclusieve kortingen, gratis goodies en nog veel meer!
Lees hier alles over de voordelen van de Backstage Club en bekijk de antwoorden op de meest gestelde vragen hieronder.

Als ik mijn Backstage Club-lidmaatschap bestel, is mijn bestelling dan al meteen zonder verzendkosten?

Ja! Je kunt er dus ook meteen artikelen bij bestellen, ook zonder verzendkosten!

Hoe lang is mijn lidmaatschap geldig?

Je lidmaatschap is 1 jaar geldig en zal elk jaar automatisch worden verlengd. Als we de lidmaatschapsbijdrage niet automatisch kunnen afboeken via de eerder gebruikte betaalmethode, krijg je vóór het verlopen van je lidmaatschap een e-mail van ons. Wil je je lidmaatschap beëindigen, dan kan dat op ieder gewenst moment met slechts 1 druk op de knop.

Wanneer betaal ik de 9,95 euro?

Die betaal je telkens aan de start van een nieuw jaar lidmaatschap.

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Natuurlijk! Neem daarvoor contact op met onze klantenservice: MA – VR 08:00 – 20:00 uur via 010 305 8100 (NL) / 03 808 2804 (B).

Waarom kan ik de Backstage Club niet bestellen met rembours of vooruitbetaling?

Simpelweg omdat de bestelling waarin je de Backstage club bestelt al zonder verzendkosten is. Daarom willen we voor deze 'eerste' bestelling graag een gegarandeerde betaling. Na deze bestelling kun je weer kiezen uit al onze betaalmogelijkheden.

Wanneer ontvang ik mijn kaart?

Bij het standaard BSC-lidmaatschap worden op het moment geen zwarte pasjes meer verstuurd, aangezien je toegang hebt tot alle Backstage Club-voordelen via de Large website. Als het goed is, zie je dat de website er anders uitziet zodra je bent ingelogd.

Binnenkort komt er een digitale versie van de Backstage Club-kaart voor je smartphone.

Wat kan ik allemaal met mijn Backstage Club?

Als lid van de Backstage Club:

  • Betaal je 365 dagen lang geen verzendkosten! Ongeacht je aantal bestellingen.
  • Krijg je afhankelijk van je bestelwaarde gratis goodies bij je bestelling.
  • Geniet je van exclusieve kortingen op geselecteerde artikelen.
  • Heb je 100 dagen herroepingsrecht.
  • Profiteer je van onze Premium Service, d.w.z. je bestelling krijgt voorrang bij het verzamelen en inpakken t.o.v. alle andere bestellingen. Uiteraard moeten dan alle producten die je besteld hebt wel op voorraad zijn.
  • Kun je meedoen aan exclusieve prijsvragen voor Backstage Club leden.
  • Profiteer je van extra voordeel bij onze partners

Ik ben mijn Backstage Club-kaart verloren. Wat nu?

Geen zorgen. Bij het standaard BSC-lidmaatschap worden op het moment geen zwarte pasjes meer verstuurd, aangezien je toegang hebt tot alle Backstage Club-voordelen via de Large website. Als het goed is, zie je dat de website er anders uitziet zodra je bent ingelogd. De zwarte kaart is dus niet meer nodig en wordt daarom ook niet meer vervangen. Binnenkort komt er een digitale versie van de Backstage Club-kaart voor je smartphone.

Kan ik een Backstage Club-lidmaatschap ook cadeau doen?

Jazeker, daar hebben we zelfs een speciale cadeaubox voor met enkele goodies. Deze kost € 12,95 en wordt zonder verzendkosten bezorgd. Zodra de ontvanger de persoonlijke code die zich in de box bevindt op onze site invoert, kan hij/zij meteen profiteren van de voordelen.

Is het Backstage Club-lidmaatschap overdraagbaar?

Nee, het is alleen geldig voor het webshop-account waarmee het lidmaatschap is besteld.

Waar staat de Backstage Club Area?

De Backstage Club Area staat op Wacken Open Air en op Summer Breeze.

Betalen & Veiligheid

Hoe kan ik betalen bij Large / wat zijn de bestelkosten?


iDEAL (alleen in de online shop & alleen voor Nederland) - bestelkosten*: € 3,95.
iDEAL is de gemakkelijkste en snelste betaalwijze. Als alles op voorraad is, kunnen we je bestelling direct versturen. Je rekent af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Als je al internetbankierder bent, kun je direct gebruikmaken van iDEAL.

Bancontact/Mister Cash (alleen in de online shop & alleen voor België) - bestelkosten*: € 3,95.
Met Mister Cash kunnen Belgische rekeninghouders online aankopen doen met hun bankpas. De veiligheid en betrouwbaarheid zijn absoluut gegarandeerd.

PayPal - (alleen in de online shop) bestelkosten*: € 3,95.
Betaal snel met je betalingsgegevens die zijn opgeslagen bij PayPal. Je kunt een gratis account openen bij PayPal.

Creditcard - (alleen in de online shop en telefonisch) bestelkosten*: € 3,95.
Eenvoudig en veilig betalen via internet. Als niet alles op voorraad is en eerst een deel wordt verzonden, brengen we eerst alleen de verzonden artikelen in rekening.

Rembours - bestelkosten*: € 6,95 (alleen voor België).
Je betaalt je bestelling aan de koerier/postbode. De bestelling wordt opgestuurd op het moment dat alle artikelen voorradig zijn of op het moment dat de (al dan niet door jou opgegeven) vervaldatum verstreken is.

Vooruitbetaling - bestelkosten*: € 3,95.
Je ontvangt van ons een bestelbevestiging met betalingsinstructies. Zodra wij je betaling verwerkt hebben, wordt je bestelling opgestuurd. Houd er rekening mee dat het 1 week kan duren voordat je betaling verwerkt is.

Op rekening- (alleen in de online shop & alleen voor Nederland) - bestelkosten*: € 3,95.
Je ontvangt eerst je bestelling en betaalt later. Onze vordering op jou is door ons verpand aan Klarna, Amsterdam. Je zult van hen een factuur ontvangen waarna binnen 14 dagen rechtsgeldige betaling kan plaatsvinden.

SOFORT banking - (alleen in de online shop & alleen voor België) bestelkosten*: € 3,95.
Snellere levering dan bij een vooruitbetaling, goedkoper dan rembours, geen creditcard nodig. Het enige dat je nodig hebt zijn je gegevens voor onlinebankieren, pincode en TAN! Meer informatie vind je hier en elders in deze FAQ.

*Bestelkosten = betaalkosten + verzendkosten
De verzendkosten zijn € 3,95
De betaalkosten zijn afhankelijk van de betaalwijze:

Rembours: € 3,00

Overige: € 0,00

 

 

Zijn de verkoopprijzen inclusief btw?

Inderdaad, alle prijzen vermeld in onze catalogus en in onze webshop zijn inclusief 21% btw, maar zonder de bestelkosten (=verzend- en betaalkosten).

Wat zijn jullie rekeningnummers?

Nederland
Deutsche Bank rekening: 2677 0095 0052 2979 00
IBAN: DE56 2677 0095 0052 2979 00
BIC: DEUTDE3B267
t.n.v. Large Popmerchandising BV

België
Deutsche Bank rekening: 2677 0095 0052 4546 00
IBAN: DE05 2677 0095 0052 4546 00
BIC: DEUTDE3B267
t.n.v. Large Popmerchandising bvba

Ik heb nog een tegoed, kan dit verrekend worden met mijn bestelling?

Dat is mogelijk mits de bestelling nog niet in behandeling is genomen in het magazijn. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.


Wat moet ik als betalingskenmerk voor de overschrijving gebruiken?

br Bij voorkeur het ordernummer (bijvoorbeeld: A123456789), als je dit niet weet is je klantnummer of referentienummer ook goed.

Heb ik een klantnummer nodig om te bestellen?

Je hebt alleen een werkend e-mailadres nodig om een account aan te maken. Klik bovenaan de pagina op "Mijn account" en vervolgens op "registreer nu". Na registratie kun je inloggen en een bestelling plaatsen. Je kunt ook tijdens het afrekenen meteen een account aanmaken.


Kan ik een acceptgiro bij mijn bestelling ontvangen?

Het is helaas niet mogelijk om per acceptgiro te betalen. We bieden verschillende andere betaalwijzen aan zoals iDEAL, vooruitbetaling, PayPal, SOFORT banking, Bancontact/Mister Cash, creditcard en rembours.


Kan ik achteraf of in termijnen betalen?

Bij ons betaal je altijd het volledige bedrag vooraf of tijdens de aflevering.
Als je achteraf wilt betalen, kies dan voor betaling via Klarna. Na levering van de door jou bestelde goederen ontvang je een factuur van Klarna en heb je 14 dagen om aan Klarna te betalen. Lees voor meer informatie 'Betalen op rekening'.


Ik heb het referentienummer als betalingskenmerk vermeld i.p.v. het ordernummer, kan dit kwaad?

Het maakt niet uit welke van de 2 referentienummers je vermeldt, beide zijn gekoppeld aan je bestelling en onze boekhouding zal je betaling zonder problemen kunnen verwerken.


Hoe veilig zijn mijn gegevens? (SSL-protocol)

Het SSL-protocol (Secure Socket Layer) is de standaard voor het beveiligen van websites en transacties op het internet. Door middel van certificaten wordt de verstuurde data beveiligd en is de identiteit van de eigenaar van het certificaat gegarandeerd. Large maakt gebruik van deze beveiligde verbinding (SSL*). Hierdoor ben je er zeker van dat je NAW-gegevens en betaalgegevens veilig worden versleuteld en verzonden en niet door kwaadwillenden kunnen worden onderschept, zolang je met onze server verbonden bent.

* Coding protocol used: SSL 3.0
Public Key: RSA 1024 Bit
User data encryption: RC4 128 Bit; Triple-DES 112/168 Bit

De volgende informatie wordt versleuteld:

  • Persoonlijke gegevens (naam, adres, telefoon enz.)
  • Inlog-gegevens (e-mailadres & wachtwoord)
  • Betalingsgegevens
  • Creditcard- en bankrekeninggegevens

Levering

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Als alle artikelen op voorraad zijn, heb je je bestelling binnen een paar dagen tot een week in huis. Als niet alles op voorraad is, wachten wij maximaal 30 dagen tot levering mogelijk wordt. In dat geval hoor je natuurlijk van ons. Let op: bij een vooruitbetaling gaat de termijn in na ontvangst van betaling.

Als niet alles voorradig is, maar je moet een deadline halen (verjaardag, vakantie enz.) dan kun je op het bestelformulier aangeven hoe lang je wilt wachten. Als je juist dat ene artikel wilt hebben, hoe lang het ook duurt, dan kun je dat ook daar aangeven. We zullen dan proberen om je bestelling vóór de door jou aangegeven datum te leveren met de dan te leveren artikelen. Het restant van de bestelling komt dan te vervallen.

Uiteraard gaan wij tot directe levering over als alle artikelen vóór de aangegeven tijd weer op voorraad zijn. Het staat Large vrij om de bestelling in meerdere delen te leveren om een langere wachttijd te voorkomen. Eventuele extra verzendkosten zijn dan voor onze rekening. Indien we de levering in meerdere delen opsplitsen, houden we het restant van je bestelling maximaal 30 dagen vast. Mocht het anders zijn, dan hoor je van ons. De uiteindelijke beslissing ligt altijd bij jou. Nalevering vindt alleen dan plaats wanneer het resterende bedrag hoger is dan 20 euro.

Krijg ik een Track & Trace code?

Van Large krijg je altijd een Track & Trace code.

 

Wat als ik niet thuis ben?

Indien je niet thuis bent zal PostNL je pakket proberen af te geven bij je buren. Als dat niet lukt dan laat de bezorger na de eerste bezorgpoging een kaartje met een 'niet-thuiscode' achter. Daarmee kun je een nieuw bezorgmoment voor de volgende verzenddag uitkiezen.

Indien je bij de tweede bezorgpoging ook niet thuis bent kan je met het achtergelaten kaartje je pakket bij een PostNL ophaalpunt in de buurt ophalen.

 

Kan mijn bestelling vanaf een bepaalde datum geleverd worden?

Dat is mogelijk mits de bestelling nog niet in behandeling is genomen in ons magazijn. We houden de bestelling dan vast tot de aangegeven datum.

Is het mogelijk de bestelling in delen te ontvangen en zo ja, betaal ik hier extra verzendkosten voor?

Het staat Large vrij om de bestelling in meerdere delen te leveren om een langere wachttijd te voorkomen. De kosten die gemaakt worden om een volgende zending bij je te krijgen zijn altijd voor rekening van Large. Indien we de levering in meerdere delen opsplitsen, houden we het restant van je bestelling vast. Als we hier om de een of andere reden van af willen wijken, hoor je eerst van ons. De uiteindelijke beslissing ligt altijd bij jou. Nalevering vindt alleen dan plaats wanneer het resterende bedrag hoger is dan 20 euro. Bij levering onder rembours is deellevering helaas niet mogelijk.

Wat houdt de uiterste leverdatum in?

Bij het afronden van de bestelling kan een datum worden aangegeven tot wanneer je op de bestelling wilt wachten. Dit is alleen van toepassing als je bestelling niet compleet leverbaar is. Als al het bestelde op voorraad is zal het (afhankelijk van je manier van betalen) over het algemeen niet langer dan 1 week duren voor je de bestelling in huis hebt. Indien niet alles op voorraad is, zullen we proberen om je bestelling vóór de door jou aangegeven datum te leveren. Zijn niet alle goederen op voorraad en is er geen datum aangegeven, dan wachten wij tot de levering mogelijk wordt.

Kan ik een postbus-adres opgeven?

Ja, onze koerier PostNL / PostNL Pakketten kan aan een postbus leveren.

Er ontbreekt een artikel in het pakket, maar het staat wel op de factuur. Wat nu?

Vermoedelijk is er iets misgegaan in het magazijn. Neem contact op met onze klantenservice voor verdere afhandeling.

Mijn pakket is nog steeds niet bezorgd. Wat kan er gebeurd zijn?

Hoewel we onze uiterste best doen om je bestelling zo spoedig mogelijk te leveren, kan er altijd iets misgaan. In dit geval kan onze klantenservice je verder helpen.

Garanties

Heb ik bij Large een zichttermijn?

Bij Large heb je 30 dagen zichttermijn (en kun je altijd ruilen of je geld terug krijgen). Deze 30 dagen gaan in op het moment dat je het pakket hebt ontvangen. Na melding heb je nog 14 dagen om het artikel gratis terug te sturen. Het pakket dient dan wel in de originele verpakking - indien redelijkerwijs mogelijk - naar ons retour gezonden te worden. Voeg bij het/de artikel(en) altijd het volledig ingevulde retourformulier dat je per e-mail samen met de factuur hebt ontvangen.

Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn losse tijdschriften en goederen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden (tenzij de verzegeling nog intact is!). Hiernaast mag textiel niet gewassen en/of gedragen zijn (passen mag natuurlijk wel). Indien het artikel gebruikt of beschadigd is, dan kunnen we kosten in rekening brengen voor de waardevermindering.

Conform de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel zullen wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding voldoen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Welke garantietermijn hanteert Large?

Op alle artikelen die je bij Large koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Fabrikanten bieden in enkele gevallen een garantietermijn. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie staan - indien van toepassing - in de gebruiksaanwijzing van het artikel.

Als de klacht gegrond is, komen de kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Large.

De klacht is ongegrond als deze is veroorzaakt door: normale slijtage bij gebruik, beschadiging door opzet of nalatigheid, onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud, beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor jou kosten verbonden aan het oplossen van je artikelklacht, dan laten we je dit vooraf weten.

Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en het Belgische BeCommerce.

Wat doe ik wanneer ik een productiefout of verkeerde levering constateer? Neem na constatering zo spoedig mogelijk contact met ons op of stuur het artikel direct gratis naar ons terug via het antwoordnummer dat op het retourformulier staat aangegeven. Belgische klanten kunnen hun pakket via BPost (Easy Retour) terugsturen.

Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en het Belgische BeCommerce.

Ruiling & retour

Hoe retourneer ik mijn pakket?

Je kan je bestelling op verschillende manieren terugsturen:

Large Popmerchandising BV
Afdeling Retouren
Antwoordnummer 1113
3000 VB Rotterdam

Retourservice

Mag ik elk gekocht item retourzenden?

Nee, uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn losse tijdschriften en goederen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden (tenzij de verzegeling nog intact is!). Hiernaast mag textiel niet gewassen en/of gedragen zijn (passen mag natuurlijk wel). Indien het artikel wel gebruikt of beschadigd is, dan kunnen we kosten in rekening brengen voor de waardevermindering.

Kan een omruiling aan de deur gedaan worden?

Nee, een retour dient altijd eerst naar ons teruggezonden te worden.

Moet ik mijn retourzending frankeren?

Nee, retourzendingen zijn gratis.



Hoe lang duurt het voor ik mijn nieuwe artikel(en) ontvang?

Het duurt gemiddeld 2 weken om een retour volledig af te handelen.



Hoe kom ik aan een retourenformulier?

Na je bestelling ontvang je per e-mail een pdf-bestand met een retourformulier dat je uit kunt printen. Je kunt het retourformulier ook hier downloaden. Om pdf-documenten te openen en te printen heb je Adobe Acrobat Reader nodig.

Voor Nederland

Kan ik oude elektrische artikelen retourneren?

Ja, dat kan indien je een nieuw soortgelijk artikel bij ons besteld hebt dat wordt geleverd door PostNL. In dat geval kun je je oude kleine elektrische apparaat (met stekker of werkend op batterijen) inleveren bij een PostNL Servicepunt. Houd er rekening mee dat het apparaat inclusief de verpakking niet groter dan 175 x 78 x 58 cm en niet zwaarder dan 30 kilo mag zijn. Zorg er altijd voor dat:

je je klantnummer en ordernummer vermeldt van je bestelling bij Large van je nieuwe kleine elektrische apparaat het artikel goed verpakt is in een verpakking met passende afmetingen, of in een afgesloten zak die niet kan scheuren het apparaat leeg en schoon is losse onderdelen goed vastzitten, zodat er tijdens transport geen andere artikelen beschadigd raken het volgende adres goed leesbaar op de bovenkant van de verpakking staat:

PostNL Pakketten Recycling
Antwoordnummer 2001
2130 RH Hoofddorp


De inname van het oude apparaat is definitief. De opgehaalde apparaten worden op een milieuvriendelijke manier en volgens wettelijke regels verwerkt.